شریعتمداری در مراسم افتتاح سامانه سامد در استان آذربایجان غربی:

سامانه تلفنی 111، روشی عزتمند در پیگیری مطالبات مردم از دولت است

سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت در استان آذربایجان غربی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور بطور رسمی فعالیت خود را در راستای دریافت دیدگاههای مردم استان آغاز کرد.

شناسه خبر: 93776 -

يکشنبه 9 خرداد 1395 - 22:40

محمد شریعتمداری روز یکشنبه و در آستانه سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی با حضور در محل استقرار سامانه سامد در ورزشگاه غدیر ارومیه، از بخش های مختلف این سامانه بازدید کرده و ضمن گفت و گو با مسئولین غرفه ها و اپراتورها در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.
معاون اجرایی رییس جمهور در این مراسم که استاندار و مقامات ارشد استانی نیز حضور داشتند، با قرار گرفتن در جایگاه یکی از اپراتورهای سامانه 111، به یکی از تماس های تلفنی پاسخ داده و شخصا تقاضای این هموطن را ثبت کرد.
شریعتمداری پیش از ورود به سالن استقرار سامد با حضور در مقابل نماد شهدای استان آذربایجان غربی با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای استان ادای احترام کرد.

معاون اجرایی رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه سامانه ارتباط مردم و دولت در استان آذربایجان غربی راه اندازی سامانه تلفنی 111 سامد را جایگزین مناسب و عزتمندانه ای به جای روش قبلی در راستای دریافت نظرات مردمی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید به حفظ شان و عزت مردم اهمیت ویژه ای قایل است و سامانه ارتباط مردم و دولت با این هدف راه اندازی شده است.
شریعتمداری با بیان اینکه پیش از انجام سفر کاروان تدبیر و امید چند اقدام مشخص در ارتباط با مردم استانها انجام می شود، راه اندازی سامانه سامد را یکی از این اقدامات ذکر کرد و اظهارداشت: از اولین سفر استان کاروان تدبیر و امید، انتخاب روش عزتمندانه ای بجای دویدن مردم برای بیان نظراتشان به مسئولین مورد توجه قرار گرفت و در این راستا سامانه تلفنی سامد راه اندازی گردید.
معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به استقبال مردم از سامانه سامد گفت: روند رو به رشد مراجعات مردم به این سامانه و کاهش موارد مکتوب و نامه، نشانگر استقبال و رغبت مردم از این سامانه است و این از جمله اهداف دولت یازدهم بوده که خوشبختانه تا حدود زیادی تحقق یافته است.
شریعتمداری تصریح کرد: به مردم عزیزمان قول می دهم که هیچ پیشنهاد و تقاضایی نیست که با سامانه سامد مطرح شده باشد ولی مورد رسیدگی قرار نگیرد و همه کسانی که با این سامانه تماس می گیرند مطمئن باشند که مطالبات آنها مورد توجه مقامات محلی و ملی قرار می گیرد.
وی افزود: تماس های انجام شده با سامانه سامد در قالب گزارشی به رییس جمهوری هم ارجاع شده و ایشان در مواردی پی نوشت هایی داشتند که مورد رسیدگی قرار گرفته است.
معاون اجرایی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات متعدد با مسئولین استانی پیش از سفرهای کاروان تدبیر و امید گفت: مسئولان استانی ماهها پیش از سفر دولت در همکاری دلسوزانه و همدلانه با مسئولان برگزاری سفر در تهران، شرایط خوبی را برای انجام سفرها فراهم می کنند و مجموعه دولت در جلسات متعدد با نخبگان، دانشگاهیان و گروه های مختلف سیاسی استان و با دریافت پیشنهادات و نظرات آنان، بدنبال ایجاد شتاب مضاعف در روند توسعه استان ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات ریاست جمهوری نیز مقدماتی را برای این سفرها فراهم کرده که در هر استان اتاق فکری از مجموعه نخبگان و اساتید بوجود آمده و در تلاش هستیم در نزدیکترین زمان به انجام سفرها نظرات آنها را در حوزه های مختلف دریافت کرده و از این نظرات در برنامه ریزی های توسعه استان استفاده شود.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در سخنانی راه اندازی سامانه تلفنی سامد را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: مردم از ارکان اصلی حکومت هستند و حفظ شان و عزت آنان ضروری است و سامانه تلفنی سامد اقدامی از سوی دولت یازدهم در این راستا محسوب می شود.
سامانه ارتباط مردم و دولت استان آذربایجان غربی با بیش از 800 پاسخگو، بصورت شبانه روزی از یک روز قبل از سفر کاروان تدبیر و امید، تا یک روز پس از پایان سفر، آماده دریافت پیشنهادات، نظرات و مطالبات مردم استان بوده و با ارائه کد رهگیری تماس های تلفنی آنان را ثبت، ضبط و پیگیری می نماید.

شناسه خبر: 93776

- نهاد ریاست‌جمهوری

- سفرهای کاروان تدبیر و امید

اخبار مرتبط

گالری مرتبط



فیلم مرتبط



اخبار برگزیده