رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری: امروز برای ارتباط مردم با دولت هیچ مانع و سدی وجود ندارد<br />
سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
فارسی | اردو | العربية | English | Français | Deutsch

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز برای ارتباط مردم با دولت هیچ مانع و سدی وجود ندارد، دیدارهای مردمی و چهره به چهره رو به گسترش است و خط تلفن ۱۱۱، سایت سامد، شبكه پیامك و پاسخگویی به مكاتبات راه‌های ارتباطی موجود برای ارتباط مردم با مجموعه دولت است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری:

امروز برای ارتباط مردم با دولت هیچ مانع و سدی وجود ندارد

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز برای ارتباط مردم با دولت هیچ مانع و سدی وجود ندارد، دیدارهای مردمی و چهره به چهره رو به گسترش است و خط تلفن ۱۱۱، سایت سامد، شبكه پیامك و پاسخگویی به مكاتبات راه‌های ارتباطی موجود برای ارتباط مردم با مجموعه دولت است.

شناسه خبر: ۴۴۲۹۸ - 

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱

محمدهاشم غرقی در حاشیه همایش سراسری مدیران دفاتر مدیریت عملكرد وزارتخانه‌ها و معاونت‌های مستقل ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینكه در حال حاضر به صورت روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار مراجعه به سایت سامد (سامانه الكترونیكی ارتباط مردم و دولت) وجود دارد، اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم تاكنون ۳۰ میلیون نامه به مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: رییس جمهور در آخرین دیداری كه با استانداران سراسر كشور داشتند به خدمتگزاری به مردم تأكید و در هر برنامه‌ای فارغ از بحث مورد نظر، همیشه به لزوم خدمتگزاری مسئولین به مردم تأكید می‌كنند.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینكه مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برنامه گذشته خود را مورد ارزیابی قرار داده، تصریح كرد: یكصد سفر استانی انجام شده و تاكنون حجم عظیمی از مراجعات مردمی، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه در سیر خدمت‌رسانی دولت نهم و دهم در سفر اول استانی به بیرجند ۳۰ هزار نامه مردمی دریافت كردیم و بعد از هر سفر در مركز ارتباطات مردمی چگونگی ارتقاء سطح خدمات به مردم تبیین می‌شد تا جایی كه در سفر به خوزستان حدود یك میلیون نامه مردمی دریافت كردیم، گفت: نامه‌های مردم در موضوعات مختلفی مانند درخواست، شكایت، گزارش، ایده و پیشنهاد، انتقاد و ابراز احساسات بوده است كه در مجموع ادبیات ارزشمند نامه‌ها نشان از علاقه و اعتماد مردم به دولت و رییس جمهور است.

غرقی با بیان اینكه مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در پی ایجاد و تقویت رابطه‌ای مفید، مؤثر و سازنده با مردم است، گفت: برای این منظور سامانه الكترونیكی ارتباط مردم با دولت (سامد) را راه‌اندازی شده است تا هر فردی در كشور در هر نقطه‌ای بتواند با ارتباط با این شبكه حرف خود را به گوش مسئولان برساند و شنیدن حرف مردم هدف اصلی این سامانه است.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری درباره راه‌های ارتباط با سامانه سامد گفت: مردم از طریق تلفن ۱۱۱، سایت www.samad.ir، شبكه پیامكی استان‌ها، ارسال نامه‌های مردمی و از همه مهمتر هماهنگی برای دیدارهای چهره به چهره كه شخص رییس جمهور به آن تأكید دارند، می‌توانند با دولت ارتباط داشته باشند.

غرقی با تأكید بر اینكه ارتباطات مردمی از این نوع كه در دولت نهم و دهم شكل گرفته، بی‌بدیل است، تصریح كرد: تجلی ارتباطات مردمی در دور چهارم سفرهای استانی است كه ۲۷ ستاد در هر مركز استان دایر و تا ۳ روز پاسخگوی مراجعات مردمی هستند و تمام مراجعات در سامانه سامد ثبت و كد رهگیری ارائه می‌شود.

وی افزود: امروز ارتباطات مردم با دولت به الگوی اسلامی ایرانی ارتباطات مردمی تبدیل شده است و در پی راهكاری برای خدمت‌رسانی به مردم هستیم كه برای رسیدن به این هدف، توسعه سامانه سامد از سطح وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها به سطوح پایین‌تر در دستور كار قرار دارد.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه ارتباط مردم با دولت ۲۴ ساعته است كه در روز و شب امكان تماس وجود دارد، گفت: همه كانال‌های ارتباطی مردم با دولت در آینده‌ای نزدیك یكپارچه و مردم می‌توانند از یك پنجره با دولت ارتباط برقرار كنند.

وی با بیان اینكه بر سیستم ارتباطات سامد نظارت وجود دارد، تا نحوه پاسخگویی مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: یك نظام جامع نظارت مورد نظر است تا با یك نظارت خوب از پاسخگویی به مردم اطمینان حاصل شود، كسانی كه پاسخگوی ۱۱۱ هستند، افراد عادی نیستند بلكه همگی دارای مدارك كارشناسی، كارشناسی ارشد و حتی دانشجوی دكتری و تحصیلات مرتبط با علوم اجتماعی هستند.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینكه درخواست‌های مردم از دولت به پنج خواسته مهم تقسیم می‌شوند، گفت: كمك هزینه تأمین مسكن، اشتغال، درمان و دارو، پیشنهادات و وام و مساعدت مالی، از جمله اهم درخواست‌های مردم از دولت و رییس‌جمهور است.

غرقی با بیان اینكه در بخش مسكن پروژه‌های مسكن مهر پاسخگوی درخواست‌های مردم بوده است، ادامه داد: در بخش درمان، بیمه ایرانیان، جمعی بالغ بر بیش از ۶ میلیون نفر را پوشش داده است و طرح بیمه بیماران قبل از آغاز مراحل درمان نیز در حال اجراست و خدمات ارزشمند دیگری در راستای درخواست‌های مردم در حال ارائه می‌باشد.

وی بخشی از نامه‌های مردمی را مربوط به شكایات خواند و گفت: با پیگیری‌های مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری رسیدگی به این شكایات تسهیل می‌شود همچنین بخشی از نامه‌های مردمی مربوط به ابراز احساسات است كه شامل شعر، نقاشی و دست‌نوشته‌ها در مورد دولت و رییس جمهور است كه به صورت كتاب منتشر شده است.

رییس مركز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بخش دیگری از ارتباطات مردم با دولت را درباره پیشنهادات و ایده‌های آنها خواند و تصریح كرد:‌ پیشنهادات مردم در مسیر خدمتگزاری دولت نهم و دهم بسیار اثرگذار بوده و دولت از این ایده‌ها و پیشنهادات بهره برده و خواهد برد كه مشاركت مردمی با دولت در انجام وظایف و یا همان كابینه ۷۰ میلیونی كه مورد نظر رییس‌جمهور بوده است.

شناسه خبر: ۴۴۲۹۸  

- جلسات