
رییس دفتر رییس جمهور در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):
ایسنا از خبرگزاری های خوب و فعال در عرصه رسانه ای کشور است/ امروز شبکه های اجتماعی رقیبی جدی برای رسانه ها به شمار میروند/تاکید بر ضرورت اصلاح نگرش و نحوه فعالیت در روابط عمومیهای دولتی
دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)از بخش های مختلف و سرویس های خبری این خبرگزاری بازدید کرد.
رییس دفتر رییس جمهور در این بازدید که به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس این خبرگزاری انجام شد؛ از نزدیک و در فضایی صمیمی با مدیران، کارکنان، خبرنگاران و عکاسان این خبرگزاری به گفتگو پرداخت، به سوالات آنان پاسخ داد و در جریان چگونگی فعالیت های این رسانه قرار گرفت.
دکتر واعظی سپس در جلسه ای با حضور رییس جهاد دانشگاهی، مدیر عامل، سردبیران و شورای خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بررسی روند فعالیت های رسانه ای در کشور و راهکارهای جذب بهتر و بیشتر مخاطب و مدرن سازی شیوه های اطلاع رسانی پرداخت.
رییس دفتر رییس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در ایام هفته دانشجو، گفت: ایسنا از خبرگزاری های خوب و فعال در عرصه رسانه ای سراسر کشور است.
دکتر واعظی مدرن شدن شیوه های اطلاع رسانی را نیازمند تغییر در امکانات و تغییر نگرش ها دانست و اظهار داشت: امروز شبکه های اجتماعی گاهی در تولید اخبار اولیه رقیبی جدی برای رسانه ها به شمار میروند و هر فرد در هر زمان و مکانی به سادگی امکان دسترسی و انتقال اطلاعات و قابلیت انعکاس اخبار را در کوتاهترین زمان ممکن دارد.
رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید فعالیت و خروجی رسانه ها جاذبه بسیار زیادی برای مخاطبان داشته باشد، گفت: در این راستا می بایست هم از فناوری و امکانات به خوبی بهره برداری شود و هم کارمندان خود را به گونهای آموزش دهند تا از تجربیات گذشته خود برای حفظ و ایجاد جاذبه برای مخاطبان جدید استفاده کنند.
دکتر واعظی با بیان اینکه امروز برخی خبرگزاری ها و رسانه ها نیز مخالفت با دولت را محور جاذبه و ایجاد انگیزه برای مخاطبان خود قرار داده اند، افزود: در این شرایط سایر رسانه هایی که میخواهند منصف و فراجناحی عمل کنند، می توانند برای جذب مخاطب بیشتر اقدام قابل توجهی انجام دهند؛ در واقع خبرگزاریها و رسانهها باید هر کدام یک اصول کلی و راهبرد فکری را قبول داشته باشند و افرادی که در آن رسانه فعالیت میکنند نیز به دنبال تحقق آن راهبردها باشند.
رییس دفتر رییسجمهور با اشاره به لزوم تجدیدنظر در نحوه فعالیت و نگرش روابط عمومیهای دولتی، اظهار داشت: امروز روابط عمومیها احساس میکنند که میتوانند مانند رسانه ها عمل کنند و حتی خود را رقیب خبرگزاریها میدانند؛ حال آنکه روابط عمومی نباید جای رسانه بنشیند.
دکتر واعظی با اشاره به 19 سال فعالیت خبرگزاری ایسنا در عرصه رسانههای کشور، خاطرنشان کرد: ماهیت دانشجویی بودن این خبرگزاری بسیار مهم است و زمانی این نام معنا پیدا میکند که این رسانه ارتباط خوب و منظمی با دانشجویان و دانشگاههای کشور داشته باشد.
رییس دفتر رییسجمهور با بیان اینکه ایسنا همواره در استفاده از فناوریهای نوین پیش قدم بوده است، تاکید کرد: امروز ایسنا هم در تهران و هم در استانهای مختلف کشور صدایی بلند و مخاطبان بسیاری دارد و میتواند در شرایطی که برخی پایگاههای خبری و رسانههای بیهویت با فعالیتهای خود مخاطبان بسیاری جذب کردهاند، با امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین مقبولیت قابل توجه خود، با بهرهگیری از نوآوری مخاطبان بیشتری برای خود جذب کند.
علی متقیان مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در این جلسه گزارشی درباره چگونگی عملکرد و فعالیت های این رسانه ارائه کرد.
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، دکتر واعظی را در این بازدید همراهی می کرد.